Australie (even) voorbij - Reisverslag uit Sydney, Australië van chrisenmanon - WaarBenJij.nu Australie (even) voorbij - Reisverslag uit Sydney, Australië van chrisenmanon - WaarBenJij.nu

Australie (even) voorbij

Door: Manon

04 Februari 2008 | Australië, Sydney

Hai allemaal,

Goedenmorgen,middag en/of avond! In het laatste bericht waren we nog in Adelaide maar dat heeft niet lang geduurt. We hadden bijna de auto verkocht, maar bijna is niet helemaal, en zoals jullie weten hebben wij erg weinig trek om te werken, dus hebben we besloten om snel door te kachelen naar Sydney voor meer geluk met de verkoop.
300 km voor Sydney hebben we onze Aussie vrienden gebeld.. oma en haar kleinzoon.. of we op bezoek mochten komen. Natuurlijk..leuk leuk leuk dat jullie komen... we zijn nu met alle kinderen in ons vakantie huisje dus kom daar even heen rijden en dan rijden we zondag (dit was vrijdags) naar ons huis. Zo gezegd zo gedaan. Een ommetje naar Dolfin point 3 uurtjes onder Sydney. We hebben eerst nog even herinneringen opgehaald bij Pebbly beach, waar we 2 jaar geleden onze ogen uit hebben gekeken en toen doorgereden naar het huisje. Bij aankomst werden we omhelst door moeders en alle kinderen (11) werden voorgesteld. Ozzies zijn toch echt heel vriendelijk hoor. De kinderen zijn super vriendelijk en vonden het erg gezellig dat wij er waren. We hebben wat gezwommen en spelletjes gedaan en zondags naar huis gereden. Oma vond wel dat we onderweg even bij haar zoon langs moesten gaan (die allang van ons bestaan afwist). Ook daar werden vriendelijk welkom geheten, en hebben we 3 uur zitten kletsen. Weer verder.. onderweg stopt oma, zonder duidelijk aan te geven, op de vluchtstrook, heel normaal even overleggen waar we naar toe moeten (wie woont er in Sydney?).
Eindelijk aangekomen.. wat een huis hhihi. super grappig 2.5 hectare grond, waar twee huisjes staan waar haar twee dochters in wonen. Oma slaapt (als ze thuis is) op de bank of in de caravan (die voor alle reizigers (vrienden) klaarstaat om te vertoeven). Oma heeft dus in haar eigen huis geen 'normale' plek om te slapen, al het grond en de huisjes zijn van oma. maar goed dat maakt allemaal niks uit want oma gaat over een maandje toch weer op pad. Maar goed hele lieve mensen allemaal, chris en ik gaan bij de trainingen en wedstrijden basketbal kijken van alle kinderen en dat vinden ze helemaal gaaf..
We hadden de auto verkocht, we hebben een bbq georganisseerd en chris had natuurlijk iedereen uitgenodigd (in iemand anders z'n huis) maar dat maakt allemaal niets uit.. Heel de familie vond het erg gezellig en ze hadden genoten van de hollandse aardappel tonijn "slaatje".

Maar aan al deze gezelligheid komt een eind en dan beginnen we weer aan een nieuw avontuur. De auto verkopen was trouwens wel emotioneel (niet te zwaar natuurlijk), onze huis hebben we wel met pijn in ons hart weg moeten doen..

We gaan donderdag naar New Zealand!!!!!
En daar heerlijk 2 maanden vertoeven!!!!

Heel veel liefs chris en manon.. sterkte en geluk met alles in nederland!! we love you

• 04 Februari 2008 - 08:27

C:

Jullie zijn ook voor het geluk geboren he!! Super weer.
    Veel plezier en goede reis.

x

• 04 Februari 2008 - 11:32

Henk En Ada:

Er wordt gezegd dat N-Z nog mooier is als Australie,dus genieten maar weer. Laat even weten of jullie goed aangekomen zijn.

• 04 Februari 2008 - 20:45

M:

Ziet er weer niet vervelend uit!
    Een traantje gelaten dat begrijp ik wel.Ik kan ook zo weer huilen als ik aan die geweldige tocht denk op dat heerlijke eiland, haha!
    Chris heeft natuurlijk een goed verkoop praatje gehouden en de prachtige gordijntjes laten zien,hihi!!

Ik wens jullie veel plezier toe.
    Kussie

• 04 Februari 2008 - 21:06

Peng:

wij vinden de tuin nou niet zo
    erg groot.
    heb je nog winst gemaakt???
    dit uit oogpunt van me job.
    bij de VOLVO.
    ik schrijf van de week nog wel een keer
    ik ga nu naar bed .
    en ga slapen""'
    PenG

• 04 Februari 2008 - 22:05

Annette:

Tja, weet je, soms (meestal zeg maar) is 't een beetje aanpassen...Zijn jullie goed in toch, no problem!
    Maar P, gezien de bbq auto goed verkocht! Wij hebben ook zo'n caravan, en maar zoeken voor een plekkie komende zomervakantie, alles nu al vol??!!!
    Leuke verjaardag geweest Chris?
    X Annette

• 05 Februari 2008 - 20:22

A Te B:

Hee c en m, alles ok tof van die o...ma. Sorrie ik kan het nog niet zo goed hoor, dat steno schrijven. Of is dat alleen voor de in-crowed. Ach ja ik blijf toch van de kouwe kant hee ;-) Maar het begint weer aardig op te schieten he, nu twee maanden Nieuw zeeland en dan voorzichtig aan terug naar huis. Of is daar nog helemaal geen sprake van.Maar goed wat plaatselijke weetjes. Laura heeft een werkstuk over Australie gemaakt en wa foto's van jullie geleend.Hind vertegenwoordigt ons op het song festival. Joran vd Sloot heeft bekend over Natalee ( heel nederland en de rest van de wereld staat op zijn kop)Britney Spears zit in het gekkenhuis. Nou luitjes veel plezier nog, en toedels... Arline en co

• 05 Februari 2008 - 20:42

S.P & E.d.R Te B.:

Hallo luitjes,

Wat goed dat de car is sold.......

Hier alles ok.
    Alles zo z'n gangetje, we werken weer naar de vakantie toe zeg maar toch Mir...

Als ik weer wat boeiends te vertellen heb dan meld ik me weer hoor.

Kusjes van O.N.S

• 06 Februari 2008 - 09:45

Cora En Ton:

Allemaal leuk ,MAAR WIJ GAAN NIET IN DE CARAVAN ACHTER IN DE TUIN!!!!gewoon weer bij Huib boven hé?Ziet er gezellig uit hoor ,bellen jullie snel als jullie in Nieuw-Zeeland zijn aangekomen?dikke kus van pa en ma

• 09 Februari 2008 - 14:55

Rick Marks:

hello aussies
    hier een korte uit noorwegen. ik weet dat de reacties heel erg mager zijn maar heb tot nu toe alle verhalen gelezen. ik blijf het een mooie onderneming vinden wat jullie aan het doen zijn. nog bedankt voor de kaart trouwens en ik hoop dat jullie er de volgende keer wel bij zijn. wie weet. hier in noorwegen is weer alles hetzelfde al is de sneeuw en de temp hier op dit moment slecht. ben ook maar 4 weken weg dus het maakt niet zoveel uit. gaan over een week nog ijsklimmen wat weer welheel erg goed in conditie is dus ik vermaak mij wel. jullie veel plezier in nieuw zeeland en vermaak je maar weer daar. tot mails

groetjes rick

• 09 Februari 2008 - 22:21

Corine:

Wij moesten uiteraard achterblijven in Nederland, voor ons geen sneeuw en ijs. We wensen jullie ook veel plezier in Nieuw Zeeland.
    Liefs, Amber, kenzo Luca en Corine

• 10 Februari 2008 - 12:14

Esther En Eric:

He veel plezier in new zeeland.
    Spreek je snel weer

kussie

• 12 Februari 2008 - 08:47

Ties En Lins:

dag lieve kinders!
    Hoeist nou daar in NZ? Hopelijk hebben jullie het niet al te koud. Hier in Perth is het nog steeds zweten geblazen! Deze week weer 38 graadjes! Beetje te veel van het goede hoor... Maar we mogen niet klagen. Nog maar 2 weken en dan begint voor ons ook weer de vakantie! Kannie wachten....
    Hopelijk tref ik jullie nog in NZ!
    Heel veel plezier daar tussen de schaapies.
    Liefs van ons uit Malcom street.

PS: buurvrouw had deze week slaande ruzie met d'r vriendje. Dus het is nu even stil aan de overkant...

• 12 Februari 2008 - 09:44

Cora:

Hallo lieveds,
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn in N-Z!we begrijpen dat het even wennen is na jullie Australië avonturen,toch lijkt N-Z ons ook niet écht naar!!!! Vandaag hebben we hier ook een lekker zonnetje nou kus en tot schrijfs. Nu even iets voor Corine;Wat zit jij nog laat op!Wel op tijd naat bed he,met dat mannetje zover weg!

• 12 Februari 2008 - 14:49

Bud En Myr:

Heel veel plezier in NZ!
    Vanuit hier hebben we erg goed nieuws! Maar dat mail ik jullie wel uitgebreid.

Liefs

• 12 Februari 2008 - 18:27

Paul En Geertje:

Chris en Manon,
    Gezellig hé zo kletsen via de mail.
    Ver weg en toch dichtbij.
    Als jullie terug zijn komen jullie austr. vrienden dan hier een kijkje nemen dat zal een volle boel worden.
    Wij hebben hier ook al in het zonnetje gezeten zo lekker is het nu hier op het ogenblik. Kan nog veranderen maar dit hebben we in iedergeval gehad.
    We horen wel van jullie of NZ echt anders is dan Aust.
    Jullie horen wel weer eens van ons.
    Voor nu veel groeten.

• 15 Februari 2008 - 13:04

L...:

Hey ik leef nog.......

veel plezier daar in NZ

ennnu als jullie terug zijn kunnen jullie een bakkie komen doen in mijn huissie In B'hoek!!!!!!!!!