alweer 1900km onderweg - Reisverslag uit Broome, Australië van chrisenmanon - WaarBenJij.nu alweer 1900km onderweg - Reisverslag uit Broome, Australië van chrisenmanon - WaarBenJij.nu

alweer 1900km onderweg

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg

14 November 2007 | Australië, Broome

Hallo allemaal,

We hebben weer aardig wat km's achter de rug. Het was me weer een trip zeg. De eerste dag na ons vertrek zijn we naar Katherine gereden. Hiervoor hebben we nog een bezoek gebracht aan een crocodile-farm(onze buurman van de camping werkt daar). De saltwater croc uit crocodile dundee woont daar, hij is 5 meter lang en weegt ongeveer 1100kg. Da's een hoop croc! In katherine was een gorge(rivier monding) tussen rotsen heel mooi dus effe geweest. De volgende dag lange uitgestrekte wegen(+- 650km) niks te zien. Dag 3 800km afgelegd en we rijden niet harder dan 90 omdat de auto benzine zuipt(1 op 7). dus om 6uur vertrokken en we wilden een hoop doen onderweg..... helaas weg gesloten i.v.m. heveige regen zelfs 4wd mochten er niet door. Daarna zijn we verder gereden naar een track waar we wel op mochten. Naar tunnel creek het woord zegt het al he! En naar nog een gorge met op zo'n 50 m2 30 freshwater crocs. Echt ongelofelijk. En nu zijn we dan in Broome op een camping met uitzicht op zee we staan eigenlijk op het strand hahahahahahahahaha. En bij jullie is het koud toch?

tot snel weer .
liefs Manon en Chris.

  • 14 November 2007 - 10:36

    Mir:

    Hallo schatjes,
    Ik maar wachten tot jullie mij bellen!
    Zie dat het goed gaat.
    Dikke kus

  • 14 November 2007 - 11:13

    Ellen:

    ja vandaag toch weer een zonnetje te zien, maar gister was het ongezellig donker en nat! Komend weekend komt de Sint alweer in het land. Jammer dat jullie al die fun moeten missen, zou niet willen ruilen???!!!
    Ben natuurlijk stikjaloers maar dat ga ik niet toegeven. Weet wel dat ik bij jullie terecht kan als ik ooit Sander heb over kunnen halen om down under te gaan. Veel plezier nog!
    Kus Ellen

  • 14 November 2007 - 12:51

    Esther:

    Mirjam zit je nu weer onder werktijd te mailen met je zus.......

    Hallo luitjes,

    Ziet er weer goed uit hoor, ga vooral zo door.
    Hier schijnt nu ook de zon helaas wel met een andere temperatuur.

    XX

  • 15 November 2007 - 10:28

    Bobbie En Cora:

    Hallo schatjes,gelukkig nog een krokodilletje!we gingen ze al missen!Hier komt Bobje;"ik heb vannacht bij oma geslapen en opa hoefde niet op de bank want ik ben in m'n eigen bedje geblevenxxxxxdge6w2222435555uvbhgynbfjhgxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxkussie kussie!!!!

  • 16 November 2007 - 20:26

    Mir:

    nou hier een berichtje van mij.
    Het is hier gezellig koud aan het worden. De verwarming brandt hier hard en de eneco is weer blij met mij.
    Deze week een beetje ziek maar gewoon werken hè!
    Morgen de boot weer in Nederland, gelukkig maar want inmiddels werd ik bijna gek in de klas!!!!
    Ik ben de eerste die mijn schoen zet en hopen dat er iets in komt.
    Misschien als jullie je schoen zetten buiten je 4x4 dat hij bij jullie ook langs komt.
    kus

  • 17 November 2007 - 13:22

    Pen G:

    aller eerst bedankt voor je kaart
    en als je me gekke praatjes mist
    dan kan ik je vertellen als ik
    dat via dit systeem doe dan heb
    je zo gauw een naam snap je
    want iedereen leest mee.
    maar bij ons in de krant staat dat je
    geen ho ho ho mag roepen als je kerstman
    bent want in het oude australie's
    betekend dat hoer ,dus dan weet je dat
    dus niet bij de kassa zeggen als er eentje voor piep ho ho ho want dan krijg je mischien een knal of je moet mee
    want je moet ha ha ha zeggen.
    dus cris oppassen als je straks verkleed
    ga als kerstman
    nu nog even zeggen dat we gisterren heel
    lekker zijn wezen chineesen????
    met de kerstman /sinterklaas/met j en net
    maar net moest naar de bingo met jen
    jammer maar helaas .
    en cris je moet niet zeiken over
    de benzine het kost daar geen euro man
    en trouwens je kan daar toch ook 50km
    ryden kan je ook nog wat van de natuur
    zien want als je zo hard rijdt zie je
    geen klo,,,,of mischien van een croc??
    nu nog even afsluiten met een kus van
    ons allen.
    (je weet wie dat zijn kerstman en sinterklaas)t en c

    zo lekker lang he??xx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 19 November 2007 - 19:42

    Cock De Boom:

    Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie.
    Houden jullie daar ook De Zwerver in de gaten??? Lekkerland kreeg een pak op z'n broek met 5-1!!!!!!!!!!!!!!
    Het ga jullie goed,

    groetjes van Cock de Boom en dochter Ariane.

  • 20 November 2007 - 12:01

    Trainer:

    hey chris hoop dat je het naar je zin hebt. Geniet van het mooie australie en zorg dat je fit bent als je terugkomt wij blijven erin dat ga ik je garanderen we hebben een prima stel jongens die keihard werken en ook nog eens niveau hebben en veel voor elkaar over hebben.
    Hoop dat je ons blijft volgen via de site en leuk wat van je te horen.

    met sportieve groet,

    johan van der werff

  • 20 November 2007 - 21:55

    Mir:

    Hai,
    Nou ik heb nog niets in mijn schoen gehad. Denk niet dat ik lief ben geweest dit jaar!
    Jullie al wat gehad?

  • 21 November 2007 - 18:37

    Esther:

    Bedankt voor de kaart he......!!!!!
    Jullie zijn dit jaar de eerste haha.

    Hij staat op de kast hoor.

    Groetjes en een xje van ons

  • 22 November 2007 - 16:05

    Cora Ton:

    Mirjam had natuurlijk gehoord dat de sint
    onderweg was naar Australië!Daarom moest ze huilen,maar ik heb gehoord dat hij inmiddels langs is geweest bij haar.Doen jullie nog aan suprise dit jaar?Meddy en Bobbie hadden een kaart gehad waarop Piet om een peen vroeg,maar die had Meddy de avond ervoor al gegeven ,vreemd hé?Ja rond die 5 dec.gebeuren er rare dingen!Hebben jullie al een haai gespot?
    We horen weer van jullie over drie weken hé? goede reis en neem lekker een verharde weg scheelt een hoop graafwerk!!!dag kinders
    groeten en liefs van pa en ma

  • 23 November 2007 - 10:16

    P:

    moet er niets bij die peen???

  • 25 November 2007 - 14:40

    Eric En Esther:

    We zijn weer terug.
    Het ziet er nog steeds goed uit.
    Bij ons was het ook top!!!!!

    kussie

  • 02 December 2007 - 13:46

    Mir:

    Nou uiteindelijk 2 keer iets in mijn schoen gekregen!!!! Was ik toch lief, hihihi.
    Hoorde dat de haai lekker was.
    Ik eet wel kibbeling, van je vriend op dorp!!
    xxx

  • 02 December 2007 - 18:27

    Esther:

    Heeft ook zijn voordelen dat jullie er niet zijn sorry maar..........
    Vanmiddag met mirjam op de eye toy gespeeld pittig potje.
    Elke x gelijk spel dus moesten we battle-en tegen elkaar planten water geven, hardlopen en de toren van Pisa omver slaan.
    We waren kapot, morgen denk ook spierpijn.
    Maar ach we hebben weer gelachen, van de week een potje op herhaling.
    Verder weinig bijzonders.
    Hier regent het heel erg en het gaat vanavond ook heeeeeel hard waaien zegt Piet. We zullen zien!!

    Nou lui(tjes) tot schrijfs maar weer hey

    xx

  • 04 December 2007 - 14:26

    Joris:

    Heey Chris,
    Het wordt weer s tijd dat je terug komt.
    hahaha,volgens mij ben je al bruin genoeg. Maar nog heel veel plezier in Australië. Lijkt me een mooi land.

    Groeten Joris

  • 04 December 2007 - 17:12

    P En G:

    Nu zomaar een beetje auwehoerenafgelopen zaterdag heeft je vader 3 kuub hout gebracht en op
    gestapelt met geer ik ben aangever
    hoe het het beste neergelegt kan worden
    want het moet geen zooitje worden in de garage.
    en gisteren hebben ze een klein
    sjopje gedaan bij Beppie en de vals zingers in de sneeuwbal
    en voor de rest is het een beetje
    aankloten .maar het is al weer een tijd geleden dat jullie weer wat schrijven.
    of is het een beetje over ?
    want je went er ook aan dat alles zo mooi is daar zeker?
    hier is het K.. weer het regent een beetje druilerig maar je wordt er wel nat van.

    xxxx van ons
    o ja morgen komen Pat Suus Es en San
    bij ons gourmetten.

  • 05 December 2007 - 15:25

    De Hele Fam De Rooij:

    Van harte gefeliciteerd met jullie grote vriend!!!!!!!!!!
    Ik ben al bij de grote baas en ik ga zo kruidenboter maken mmmmmm.
    Hopelijk is de sint jullie niet vergeten in down under.....
    Paul zegt: Als jullie dit jaar zijn overgeslagen ligt er bij ons hier nog wel een kado voor jullie ff halen dat wel.
    Wij nemen er vanavond wel eentje op jullie.
    Suus en ik nemen dan wel een broodje kruidenboter op jullie aangezien wij niet drinken, ook lekker.

    Jullie daar ook een gezellige dag.

    XX

  • 09 December 2007 - 14:29

    Jim:

    ha die chris en manon ziet er weer fantasties uit daar! Leuke en mooie foto,s. Het is hier zeker ijskoud en het regend hier veel te veel.
    He chris train je daar nog een beetje aan je conditie? We kunnen volgend jaar nog wel een goede middenvelder gebruiken. Dit seizoen blijven we wel in de 1e klasse en het volgende seizoen gaan we mee doen met de prijzen.
    He manon en hoe gaat het met jouw werk daar? Het geen waar je voor gestudeerd heb kun je daar nog werk in vinden?
    Veel plezier daar verder en ik probeer wat meer te schrijven groeten jim mudde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Broome

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 40267

Voorgaande reizen:

24 Juli 2007 - 26 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: