New-Zealand super vet - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van chrisenmanon - WaarBenJij.nu New-Zealand super vet - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van chrisenmanon - WaarBenJij.nu

New-Zealand super vet

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg

17 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Hallo trouwe volgers,

Hier het eerste bericht uit het mooie Nieuw-Zeeland. Ja mooi ja, maar straks meer daarover. Onze eerste dag in N-Z; wat gaan we doen? Weet niet, jij? Nee niet echt, dus wij uitzoeken. Ferry genomen vanuit Wellington, north island, naar Picton, south. hier een auto gehuurd(waarin we slapen, op gratis campings zonder douche, eten alles eigenlijk) en naar French Pass gereden, Maarten hiervoor bedankt. Super mooi hier na een mooie auto tocht, tussen de koeien en de schapen, door een soort van fjorden aangekomen in een grote baai aan het einde van het south island. In westport zijn we gaan caven dit betekende een tocht van 3 uur door grotten met de grootste glowworm colonie ter wereld heel spectaculair. Er is hier veel historie in het goud zoeken , dus hebben wij ook geprobeert(zie foto) maar helaas. Nu een paar dagen later stinken we niet meer we hebben net gedoucht.Gister heeft Manon in een workshop haar eigen bone carving gemaakt, Chris vond het te veel werk dus die heeft er een gekocht, Manons resultaat mag er zijn hoor zie de foto. Vandaag hebben we heli vlucht over een gletsjer gemaaktecht bizar zo mooi.
We verwijzen u naar de foto's have fun!!!!!!!!!!!! Dat hebben wij al gehad HAHAHAHAHAHAHA1

see ya
C&M

  • 17 Februari 2008 - 09:13

    Pa En Ma Snel:

    wij kunnen ons voorstellen dat het genieten is, dus doe dat dan ook maar met volle teugen. Wij zijn blij dat alles goed gaan en jullie zien erg gezond uit.
    Veel plezier nog, wij melden ons halverwege de week nog wel via de mailbox.
    Groetjes en liefs.

  • 17 Februari 2008 - 11:16

    Esther En Eric:

    He poepies

    Ziet er weer goed uit.
    Nog bedankt voor jullie kaartje

    kussie

  • 17 Februari 2008 - 14:22

    Myr & Bud:

    Wat een gave foto's!
    Wij hebben ook een wereldreis gemaakt, Azie, Afrika en Amerika.
    Mooie dieren en planten.
    Leuk hoor Blijdorp haha.

    Tot mails!!

    Liefs

  • 17 Februari 2008 - 17:27

    Cora En Ton:

    Hallo scheetjes!Ziet er geweldig uit,was je niet misselijk in de helicopter?Wat zie ik hebben we een "bone collecter"?Weer héél anders als Australië he?Mooi,mooi,mooi.Jullie vermaken jezelf wel.Wij zijn wel nieuwsgierig naar de leuke verassing van Myr en Bud,krijgen we dat ook via deze site te horen?kus en liefs paps en mams.

  • 17 Februari 2008 - 19:48

    Mir:

    nou het ziet er weer allemaal lullig uit hoor. Lekker bruin zijn jullie wel. Ik ben hier ook een inhaalrace aan het maken, maar dan met de zonnebank!!
    Het botje is leuk maar begrijp chris ook.
    Nou nog even 5 maanden vol houden dat zware leven en dan kunnen jullie weer genieten in B'hoek.
    Vanuit b'hoek de groeten en een dikke kus.

  • 17 Februari 2008 - 20:06

    Sander En Esther:

    Wauwie, wat een mooie foto's weer en inderdaad heel anders als Australie.

    Hier alles ok, vandaag een heerlijk weertje hier wel koud maar veel zon.

    Morgen weer werken nog maar een weekje en dan weer lekker vakantie!
    HEERLIJK!

    Tot snel weer.

    XX

  • 19 Februari 2008 - 10:46

    Luyt:

    ziet er goed uit in NZ

    lekker hoor daarzo hier keihard wekren... morgen laminaatje leggen daarna de rest verhuizen.. is denk net klaar als jullie terugkomen..

    sorry chris maar de gokkast laat ik lekker staan in het oude huis..


  • 19 Februari 2008 - 22:04

    Rick:

    he ausies.

    weer een kort berichtje uit noorwegen. ik ben helemaal jaloers op jullie. ik zie dat je op de glecher geweest bent met de heli. echt helemaal te gkke foto's. vanuit de lucht is het helemaal te gek. ik mag het over een paar maanden weer gaan doen in zwitserland maar dan lopend. iets minder spannend. ik hoop dat jullie daar een goede tijd zullen hebben en ik heb gehoord dat je daar ook heel erg mooie skigebieden hebt. nou ik zie de foto's en de verhalen weer met veel plezier tegemoet.

    vanuit norge waar het overigens heel slecht weer is en al 3 dagen 4 graden boven nul en bijna geen sneeuw meer.

    groetjes rick

  • 20 Februari 2008 - 05:34

    Team Ligfiets:

    Zuidereiland? Daar zijn wij toevallig ook! We zitten momenteel bij de Fox Glacier en de komende week gaan we de Haastpas tackelen... op die gekke fietsjes dus :P
    Gaan we nog eens wat drinken? Laat 't ff weten op onze site en zo niet... dan zoek ik jullie wel eens op in Nederland!
    Groetjes!

    P.S. Gletsjer kijken met heli? Toevallig net van terug! Hmmmmm.....

  • 20 Februari 2008 - 06:04

    Arline En Co:

    Het ziet er weer allemaal allememaggisch mooi uit zeg!!!Ik had verteld dat Laura een werkstuk heeft gemaakt over Australie.....ze kreeg een 9 voor dit werkstuk...mede dankzij jullie foto's. Nu moet ze een powerpoint presentatie maken. Ik zie hier wat potenciële foto's die daarin verwerkt gaan worden hoor!! ;-) En nee we gaan geen copierights betalen. Een dikke zoen kunnen jullie krijgen, als jullie weer terug zijn. Have fun.....

  • 20 Februari 2008 - 11:01

    Bobbie:

    kjoanlkehuhg ,kkjoopnp;ojnpiduy7 n82919 nkkknknn

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxx

  • 20 Februari 2008 - 22:20

    Gido:

    Hoi,

    Heb jullie een tijdtje niet gevolgd en wat zag ik nu?? sneeuw gletchers en heli's.... Dus ik de url nog eens checken.. Maar ik begrijp uit de verslaggen dat jullie nu vertoeven bij de kiwi's :).
    Ben trouwens wel benieuwd hoe jullie die auto nu kwijt zijn geraakt?

    Maar ziet er allemaal te gek uit, de foto's vertellen meestal maar de helft van het verhaal en dat is nu al te gek. laat staan hoe het daar echt is.

    Ik stuur jullie ook nog even een mail over de gang van zaken, omtrend het huis. Check deze aub.

    gegroet en probeer er nog volop van te genieten.

    mvg Gido

  • 21 Februari 2008 - 03:52

    Team Perth:

    dag lieve luitjes,

    Hier even ons laatste berichtje uit Perth. We hebben het bijna helemaal gehad met die kebab toestand. Nog maar 3 daagies en het zit erop. Helaas moeten we ook uit ons fijne appartementje, maar we hebben ook wel weer heel veel zin om in de auto op pad te gaan. Jammer dat ik jullie niet meer tref in NZ. (hoop dat ik ook snel terug ben, want heb er niet zo'n zin in) Misschien zien we jullie nog in Sydney. Wij gaan waarschijnlijk een tripje daarheen doen, maar das pas ergens in mei.
    Tot bels in Ozz!
    Liefs van lins en ties.

  • 22 Februari 2008 - 11:30

    Myr & Bud:

    Wij weten niks van een verrassing hoor haha.
    Geen spannende dingen hier!;)

  • 23 Februari 2008 - 13:32

    Mirjam:

    Hallo lieve stiefbroer,
    Lang niets van je gehoord.
    Hier mijn vraag,kan je ook een laminaatvloertje bij mij leggen?

  • 24 Februari 2008 - 13:32

    Sander En Esther:

    Hier even een kort berichtje van ons.

    Ik heb lekker vakantie maar ik denk niet dat ik zulke mooie foto's net als jullie ga maken in mijn vakantie.
    Nee ik blijf hier in Lansingerland....
    En nee Mir ik ben ook niet goed in laminaat leggen.....

    Wij stappen zo op de fiets om ff een blokje om te doen.
    Ja ja sportief he, tis hier nu namelijk best aardig weer.

    Nou liefjes tot snel horens weer he..

    XX

  • 25 Februari 2008 - 09:47

    Luyt:

    hey zusje,

    ik heb kliklaminaat???????

    het klikt alleen niet zo goed haha

    maar de woonkamer ligt erin nu nog de slaapkamers ben aardig onderweg gaat lukken. Kan je wel komen helpen hoor als je wilt. Eerst evntjes dit afmaken :-)

  • 26 Februari 2008 - 08:54

    Sander En Esther:

    Manon, heel erg van harte met je mamsje...!!!!!!!!!!!!!1
    Hieperdepiep hoera.

    Ik ga zo ff met Mir de stad in, helaas regent het.

    Dikke x

  • 27 Februari 2008 - 08:09

    Ada En Henk:

    hier in Oostenrijk alles oke. De hartelijke groeten van Gabi, die staat nu naast me. We melden ons wel weer. Liefs en de groetjes.
    Pa en ma Snel.

  • 27 Februari 2008 - 15:46

    P, G, J En E:

    Hier Paul, geer, joop en esther.
    Paste niet hier boven vandaar even zo.

    Gisteren naar de verjaardag geweest van je mamsje, je moeder had lekkere hapjes zeker de schuitjes van Ikea waren een succes......
    We hebben de bruilofts-film van je vader en moeder gekeken was erg lachen en je moeder maar roken in haar paars/lila jurkje.

    Volgens mijn vader zag je vader er niet al te best uit met zijn afrokapseltje hahaha.............

    We zitten aan de thee met een chipie een hele goeie combi.

    Het zonnetje schijnt en volgens ome joop is het hier 45 graden....

    Dikke x van ons allemaal en ook van ome joop die zit hier in zijn zwembroek....

    doei

  • 27 Februari 2008 - 17:09

    Mirjam:

    Nou een top verjaardag met heerlijke hapjes uit zweden haha.
    Heb net de muur geverfd jajaja en de gang is nu af. Nu de trap nog verven.
    Broertje heerlijk dat je even wilt komen helpen, het is kliklaminaat dus daar heb je nu wel verstand van.
    Morgen even kijken hoe ik die zak van jullie kan maken.
    Moet zeggen dat ik weer een productief weekje heb gehad.
    Veel plezier in Azie en hoop voor jullie dat SORRY SORRY niet te vervelend zijn.
    Ik ga nu even mijn pizza uit de oven halen. Nee, en niet zelf gemaakt.
    Dikke kus

  • 27 Februari 2008 - 21:13

    Mamsje:

    Bedankt voor die blumen!!!Nou zoals hiervoor ook al geschreven werd;t'was gezellig.Eerst s'morgens op het werk cake versierd en daarna kwamen s'avonds hier de mensjes, nadat wij lekker chinees gegeten hadden.Opa vroeg nog aan Bobbie" wil je een mannetjes of een vrouwtjes chinees",Bob begreep er niets van die wilde alleen maar met opa mee naar de chinees.Kinderen tot schrijfs maar weer .Ricky gaat vrijdag de lange reis maken,hij is overal voor ingespoten,en malaria pillen op zak,dus dat zit wel snor.Kus en de groeten.xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 40282

Voorgaande reizen:

24 Juli 2007 - 26 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: