We zijn er weer!!!! - Reisverslag uit Geraldton, Australië van chrisenmanon - WaarBenJij.nu We zijn er weer!!!! - Reisverslag uit Geraldton, Australië van chrisenmanon - WaarBenJij.nu

We zijn er weer!!!!

Door: chris

10 December 2007 | Australië, Geraldton

hallo allemaal,

het heb effe geduurt maar dan krijgen jullie ook wat hoor!
We hebben na Broome Thijs en Linsey (2 andere Duthcies) weer gevonden. Met hun zijn we nu al een paar weken onderweg. We hebben heel veel gesnorkelt in Exmouth en Coral-Bay. In Coral -Bay had Chris een grote vis gevangen en die wilden we op gaan eten dus de koelbox vol water en effe verder vissen. Na 10 minuten heeft Thijs een grote beet en haalt hij na 20 minuten stoeien een haai van 1.5 meter uit het water wauw!. Toen hebben we die maar geslacht (haha) en hebben we daar 2 avonden van gegeten.
Na dit avontuur zijn we naar Shark-Bay gegaan en hebben een 4WD- track gedaan die super was. Parel witte stranden en toen we op zo'n strand liepen zwommen zo'n 14 dolfijnen met ons mee 2 km lang en ongeveer 2,5 meter bij ons vandaan echt vet!!!!
Toen kwamen we zondag de 2de aan in Geraldton en keken we naar onze bankrek. en dat was schrikken. Wij werk zoeken, en gevonden in de grootste kreeften fabriek van de wereld! (niet dat we er trots op zijn maar je moet wat). Manon pakte zo'n 5000 kreeften per dag in dat in 14 uur werk. Chris moest ze sorteren en wassen ook 14 uur. We hadden 40 koreaanse collega's en hebben adressen uitgewisseld met filipino's en taiwanezen dus waarschijlijk zit er weer een reisje aan te komen...hahahahahaha!!!!!
We hebben in een week tijd allebei 84 uur gemaakt. We zijn snel weer gestopt wat een k.t. baan. Maar nu hebben we weer wat geld en gaan we snel naar Perth om daar kerts en oud-nieuw en Chris zijn verjaardag te vieren.
We willen nogmaals iedereen bedanken voor het schrijven en blijf schrijven.
Willen jullie Chris nog een hart onder de riem steken in deze barre tijden stuur hem dan een kaartje voor zijn verjaardag naar:

een kaartje doet er ongeveer 10 dagen over.

Post restante
Christian Snel
GPO Perth 6000 WA
Australia

See ya soon.

Chris en Manon

• 10 December 2007 - 07:37

Henk En Ada:

Leuk weer een nieuw bericht van jullie te lezen. Prachtige foto"s hebben julie weer gemaakt.
    Hier alles in orde.
    Pa is vandaag weer voor halve dagen begonnen. Geniet maar van de komende feestdagen in de zon (hier is het snert-weer). We bellen.
    Groetjes van ons beide.

• 10 December 2007 - 08:01

Rcmb:

Nek, nek, nek en maar klagen. Jullie hebben t geweldig man. Hier is t weer helemaal k**, koud en nat. En van een beetje werken is niemand slechter geworden.

Verslag van Sint zal binnenkort online komen, nog ff geduld dus.
    Cadeautjes waren super, sinterklaas avond helemaal niet leuk, was echt niks aan. Dus jullie hebben niks gemist. ;-)

Tot snel.....

Dikke kus van ons

• 10 December 2007 - 10:30

Ron En Renate:

Heej, toffe foto's! En wat dat werk betreft; je bent weer een ervaring rijker joh....
    Met ons is alles oké.

Groetjes

• 10 December 2007 - 10:39

Mams En Paps:

Door de telefoon klonk het op 5dec .allemaal niet zo vrolijk!!Maar jullie zien er heel erg blij en gelukkig uit,dat doet ons oude mensen goed!!Zelfs bij de kreeften lachen!En de haai was niet overdreven!We hadden natuurlijk niet écht bewijsmatereaal nodig ,maar je hebt wel je punt gemaakt!En zoals Carola al schreef ;niks aan joh 5 dec.!We hopen dat jullie pepernoten eindelijk aankomen,misschien wel gelijk met de kerstdoos!héééééle dikke kus .paps en mams.

• 10 December 2007 - 10:41

Mams:

Je bent iets vergeten bij het adres van chris;GPO Box 9000

• 10 December 2007 - 11:18

Hugo:

Ha Jongelui,

Als je in Perth een kindje van een jaar of 10 ziet lopen met lang haar en sandalen dan moet je het maar de groeten doen van zijn vader.....hahahaha
    Jee wat een verhalen zeg..jammer dat ik het al achter de rug heb, maar ik zou zo weer terug willen gaan... Ik raad jullie aan om naar Fremantle te gaan en probeer Wave rock te zien....
    groet vanuit saai, koud en regenachtig Nederland

• 10 December 2007 - 12:53

Marije:

Hallo
    Hier in Nederlnd gaat het goed, op het weer na natuurlijk. Op de Clipper hebben we de gekste dag van het jaar weer gehad (sinterklaas) was wel heel gezellig. Je hebt Wesley en Mimoun gemist als banaan en chocoladereep (chocolate and banana) Die gekleurde leggings stonden heel mooi, hahaha.
    Zo te zen gaat het goed met jullie, mooie foto's! Alleen de kreeftenfabriek leek me geen feestje, maar jullie kunnen nog lachen en dat is een goed teken. Geniet ervan, dat zal daar niet zo moeilijk zijn.

groetjes Marije

• 10 December 2007 - 15:27

Paultje En Essie:

Zijn we weer hoor............
    Allereerst moeten wij ff zeggen dat de foto's ons wat tegenvallen, had die zee toch blauwer verwacht en op sommige plekken iets minder druk.....
    Nee hoor zelfs ik werd stil van deze foto's zo onwijs mooi niet normaal meer.
    En die haai brrrrr was ik niet echt op voorbereid op mijn nuchtere maag, Herman den blijker zou er een voorbeeld aan kunnen nemen, smaakte het wel???????
    Hier alles zo zijn gangetje.
    Vier trouwens 22 december mijn verjaardag dus als jullie zin hebben....Jullie zijn van harte welkom.
    De kerstboom staat bij ons alweer in huis dus laat die kerstdagen maar komen.
    Paul vraagt of jullie een paar kilo kreeft kunnen opsturen voor de kerst hoeft hij niet zo luxe te koken met kerst.
    Ja je kent je ouders he best veeleisend hahahaha......Grapje hoor oom Ton en Tante Cor ( moet geen ruzie met ze krijgen anders wordt het niet zo'n gelukkig jaar voor ons)

verder hebben wij hier weinig te liegen, gelukkig maar toch?????

Tot snel weer he...

XX van ons dus ook Geer en San en ook van Pat en Suus die gaan morgen woensdag voor een paar dagen naar New York ook niet verkeerd hoor die mazzelpikken!!!

• 10 December 2007 - 18:15

Arline En Co:

Goeiemoggel!!!ja heel naar, al die mooie foto's en ach het geld is op.Werken we gewoon ff en dan gaan we weer door!!!Maar wat jullie niet weten is: Amalia is voor het eerst naar de kleuterschool....Tooske is weer zwanger...Arne Jansen (jajaja meisjes) heeft zelfmoord gepleegd...Martijn Krabbee krijgt zijn 4de kind...En Ruud Gullit en zijn Estelle gaan naar Amerika Los Angeles Gallaxy en Arnie (ga ik tegen me vader zeggen) ook...
    Groetjes van ons ;-)

• 10 December 2007 - 21:11

Mir:

Goeiemoggol!!!
    Nou nou kreeften. Chris kent het woord blijkbaar wel in het Nederlands.hihihi
    Het is hier weer geweldig.
    Jullie hanger is leuk, bedankt.
    Ik vond het wel erg leuk op 5 december. Weet niet waarom ze dat zeggen, hahaha.

Het weer is hier geweldig. Regen, regen en koud.
    Leuke foto's. Volgens pa zitten die vogels ook in de boom op de oosteindseweg, toch pa.

Ik heb nog geen kerstboompje, weer lekker op het laatste moment.
    Ik wens jullie vanuit Nederland een zonnige kerst toe!! Maar dat zal wel lukken.

Kus

• 11 December 2007 - 21:16

Esther En Eric:

Wat hebben jullie het bar slecht daar zeg.Wel mooie bedrijfs kleding ziet er goed uit.
    En wat is je haar lang manon.
    Kusssie van mij en de engelen waar ik soms mee praat

• 11 December 2007 - 22:08

Mir:

oja, wat is dat nou.
    Vrienden maken met chinezen!!!!!!!!
    Zeker sinds jullie niet meer met ze op 1 kamer liggen.
    SOLLY....SOLLY....SOLLY....

• 12 December 2007 - 03:10

Ties:

LOP-STER

• 12 December 2007 - 03:15

Kokki!:

En ik maar wassen, koken en zorgen voor die stinkerds! Niet te harden joh, die lucht! Ga alsjeblief douchen voor kerst... Perth, here we come!
    XLins.

• 12 December 2007 - 08:18

Annette:

Wouw! Wij krijgen idd weer wat. Helemaal fantastische foto's!! Wat moet het bijzonder zijn dit 'life' mee te maken.
    Begrijp dat jullie natuurlijk ook 'moeilijke' momenten meemaken, maar als je zo terugkijkt, vergeet je die snel toch? Jullie zien er in iedergeval blakend van gezondheid uit!
    De 'springploeg' is 'verjongd', alle 'ouwetjes' zijn gestopt...Zag op de foto's dat jij hebt kunnen afkijken bij een echte 'springer'. Heb je em nog wat kunnen leren?
    Zoeken nog 2 kanjers voor TTT..???
    Wanneer is Chris jarig en hoelang doet 'gemiddeld' een kaartje er over?
    Ed vliegt zaterdag a.s. met Ron, Rob & Jacques naar Madrid voor voetbalwedstrijd, kaartjes van Van Nistelrooij...Ook vervelend..!
    Ik ga het huis maar in kerstsfeer brengen, verschil moet er zijn.
    Voor als mijn kaartje te laat is, alvast een hele gezellige verjaardag, neem er wel een borrel op!
    Dikke kus

• 18 December 2007 - 16:19

Cora Ton:

Wel een geruststelling dat er zo lekker gekookt werd voor jullie!!Als jullie in het huisje zitten kunnen jullie lekker voor je vriendin koken!Je weet het met de kerst zalmmouse,peertjes ,rollade en en kalkoen!Doe je best.Het optreden van Meddy was buitengewoon!Het vriest hier ,weten jullie nog hoe dat voelt?KOUD
    De groetjes dikke kus en we spreken elkaar paps en mams.

• 18 December 2007 - 16:22

C:

Jullie begrijpen natuurlijk niets zeggen we ook niet1van "GOEIEMOGGEL" en ik" ROGGEL UT WEL"

• 18 December 2007 - 19:20

Bro:

broeder, ik ben trots op je, ouwe slachter
    Heel veel plezier in Perth.
    greetings

• 19 December 2007 - 01:22

Remko:

Hey gasten!
    Jullie maken weer genoeg mee hoor ik al! Echt vet! Haaien vangen, snorkelen, 4WD-tracken en kreeften sorteren... het zit er allemaal in :)
    Chris, alvast gefeliciteerd met je verjaardag en aan beide een fijne Kerst en gelukkig nieuwjaar gewenst!

• 19 December 2007 - 08:48

P E G:

ik ga nu eerst werken ik schryf
    vanavond wel even.
    kusjes

• 19 December 2007 - 12:58

Esther:

Bedankt voor je sms-je.
    Graag gedaan hoor.

Vandaag alvast mijn verjardag gevierd op school was weer heel gezellig.
    Morgen echt jarig. Alweer 29 jullie kwamen toch ook??

Groetjes en tot snel.
    BRRRRRRRRR tis hier wel heel koud hoor maar wel erg lekker.

XX

• 19 December 2007 - 18:12

M:

Ja, hier is ze dan weer.
    Koud koud koud en nog eens koud.
    O'ja en het is koud.
    En ik moet nog 2 dagen werken en dan is het KERSTVAKANTIE!!!!!
    Echt jammer dat ik dan twee weken vakantie heb. Het enige wat jullie nu gaan missen in de laatste week van december is natuurlijk het TTT. Chris moet je maar samen met Manon een wedstrijdje tennissen, basketballen, volleyballen en 6 kampen. Hoor de uitslag wel wie er dan eerste is geworden.
    DOTO of Zwerver hihi.

kus

• 20 December 2007 - 20:34

Neef Hans :

Mooie foto's! Haaitje ziet er ook erg lekker uit!
    Precies wat Hugo zegt Fremantle net onder Perth is erg leuk. The Pinnacles zijn ook wel geinig als je er langs komt.
    Rottnest Island is super snorkelen!In Margaret River kun je goed surfen. Rond oud& nieuw is het kersenpluk seizoen ik heb nog een adresje voor je als je wilt! Toffe baas!....als hij nog leeft tenminste ;-))...het is al weer een tijdje geleden he! haha

Geniet er nog van! (ik ga bijna skieen...ja het is winter nu hoor!)

Ciao