The outback-Alice Springs-Uluru (the big rock) - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van chrisenmanon - WaarBenJij.nu The outback-Alice Springs-Uluru (the big rock) - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van chrisenmanon - WaarBenJij.nu

The outback-Alice Springs-Uluru (the big rock)

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg

13 September 2007 | Australië, Alice Springs

Ha lieve allemaal,
Wat en avontuur zeg..poehee. Waar waren we gebleven o ja Boulia naar Alice springs. We kunnen wel voor de entertainment een quiz doen..
Welk dier verwacht je niet in de outback van Aussie?
A. een koe
B. een schaap
c. nog geen idee
d. een kameel
e. nog steeds weet ik het niet
f. misschien een van de boven staande antw.

het antwoord is een kameel.. Ja sommige zouden een koe denken maar het is dus antw. d. Sorry voor de afvallers maar degene die het antwoord goed hebben gaan door voor de kleuren magnetron.

De woestijn was wel erg lang (2200 km)waarvan 600 km dirthroad...geen asvalt aleen zand en stenen. De laatste 200 km waren we uit gebhobbelt..maar de ervaring was super!!
Er heerst hier veel zon terwijl het nog winter is, we zijn erg blij met de werkende airco in de bieke bak.
Onderweg zit er 250 km tussen benzine stations (1 tank) en een gezin en hun baas, totaal 4 volwassenen met 4 kinderen (ja als huisvrouw moet je wel wat te doen hebben, dus is kinderen opvoeden een mooie optie).
Het is ongelooflijk maar mensen wonen echt zo hier...2 miljoen hectare grond links en rechts met 15.000- 20.000 koeien erop (de tel raak je op een gegeven moment kwijt, zo zegt mevrouw).
Wel erg grappig hoor. Haar oudse zoon van 6 jaar krijgt les via internet, 1 keer in de week gaat hij sporten bij de aboriginal community op het land, en een keer in het jaar wordt hij opgehaald met het vliegtuig door de school of air om zijn klasgenoten te ontmoeten, en de overige uren als hij niet op internet is geeft moeders les. Echt bijzonder hoor.

Van de hobbilge road zijn we vroeg naar bed gegaan in Alice Springs om de volgende dag weer door te rijden (450 km) naar Uluru (ayers rock) daar 2 dagen vertoeft en zie de foto's het is echt
"Amazing Mike".

Nu weer in Alice Springs. We gaan morgen weer weg..wij vinden het geen leuke stad.. De armoede van de Aboriginal community is goed te zien en te ruiken..erg triest..

Dat was het dan we weer voor deze keer denk ik..

We willen nog wel even kwijt.. zoals Arline al schreef..we vinden super fijn/leuk/lief/gezellig, dat jullie schrijven op de site. Het is leuk te lezen dat jullie de verhalen meelezen..het is wel wat eenrichtingsverkeer omdat we niet iedereen persoonlijk kunnen bellen/mailen/kaartje sturen. Erg gaaf dat jullie meele(v)zen.. en alle berichtjes zijn welkom. En de nieuwtjes zijn erg leuk... wel jammer dat er niets vertelt wordt over Jos Brink..we waren in shock..nee, hoor. We moeten ook wat vaker nos teletekst lezen, denk ik.

Bye mates..vanuit het warme aussie

  • 13 September 2007 - 09:20

    Bud:

    yo kinders, gelukkig veilig door de woestijn! beetje dorre boel daar..
    hier is de voetbal inmiddels begonnen!! kan je daar nog een beetje ballen?
    ik zit nu al een paar dagen thuis vanwege een verrekte spier in me rug.. ik maakte een prachtige swalbe alleen kwam een beetje verkeerd terecht!!
    lekker thuis zitten duss..
    Oranje heeft gister met 0-1 van Albanie gewonnen.. ruud scoorde in 90ste minuut!!
    knap he!
    nou dat was een beetje nieuws vanuit hier..
    have fun daar
    groeten van Myr en mij
    proost

  • 13 September 2007 - 10:10

    Carola En Co.:

    Ziet er weer fantastisch uit!!!
    Lastig virusje zeker die zon??? ;-)

    x

  • 13 September 2007 - 10:15

    Arline:

    Ja hier is ze weer,waanzinnige foto's. Wel een whole lot of DickvanDijck brown..Niet?? Werd er dorstig van...Met een juist muziekje onder jullie foto's kan je zo mee doen aan een aflevering McLoads Daughter... By the way, is Bud die meneer van Koninginnedag, die van die mooie balonnen kon vouwen????Ja Toch??? Maar goed, het ziet er fantatisch uit allemaal, ik ben niet door met de Quiz (helaas)..Maar Ik ga het zo gewoon weer proberen. Niemand is dood gegaan deze week, alleen Linda de Mol is weg bij haar man...;-( Wereld nieuws..Ik kan niet wachten op de volgende foto's X Arline en Co X

  • 13 September 2007 - 20:12

    Sander En Esther:

    Ja inderdaad Arline, Linda is weg bij haar man maar dat is wel tijdelijk en NEE ze heeft het niet met Viggo Waas gedaan zeggen ze.......???????
    Heb vanmorgen rtl boulevard text gelezen vandaar.
    Ik heb net getennist Mir kwam mij supporteren en ja het heeft geholpen mir nog bedankt he.
    Ik ga mezelf zo klaar maken voor de nacht, morgen de bruiloft van Sander zijn broer, daar moet ik natuurlijk zonder wallen verschijnen dus kruip ik zo lekker onder de wol.
    Leuk om weer eens wat te lezen van jullie. Zo zie je wij hebben het zo slecht nog niet hier in Lansingerland.

    Verder hier ook geen nieuws.
    En je weet wat ze zeggen he geen nieuws is..........
    A. Geen nieuws
    B. Niet leuk
    C. Goed nieuws
    D. Minder goed nieuws

    Waar gaan jullie voor........NOU!!!!
    Ik hoor het in het volgende deel wel.

    Dikke quiz kussen van ons!!!!!!!!!!!!!!!

  • 13 September 2007 - 20:13

    Guitig:

    de auto doet t weer goed zie ik op de mooie filmpjes . 120 kg minder op de achterbank natuurlijk haha.
    vorige week ben ik naar guido weijers geweest morgen the police en volgende week naar youp v/t hek.dus ik verveel me niet.
    gr..
    guitig.nl

  • 14 September 2007 - 07:31

    Bobbie,mams:

    Bobbie vraagt of ik weer schrijf;"ik heb hier een meisje op schoot,die graag een kusje wil geven"!Nou daar komt 'ie hoor:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.Leuk jullie gisteren even gesproken te hebben.We hebben alle nieuwtjes wel zo'n beetje uitgewisseld,behalve dan dat Rita Verdonk uit de VVD gezet is!We hopen dat jullie nu nog kunnen slapen!!!!!Dikke kus en goede reis!

  • 14 September 2007 - 11:04

    Erik:

    Heej,
    wederom weer geweldige foto's!! Ik Geniet volop en jullie denk ik ook al is al dat reizen met de auto wel zwar denk ik.

    Verder nieuws.. Mijn baas had een verbaal gevecht met twee collega's van mij. Mijn baas liep uit eindelijk overstuur weg...?? Best heftig en super professioneel ben benieuwd hoe het verder gaat.

    groet
    erik

  • 14 September 2007 - 18:41

    Dennis En Femke:

    Hey Aussies, Vanuit een bijzonder koud Nederland de groetjes van ons..
    Echt een bijzondere trip volgens de verhalen,foto's en video's.
    Ontzettend veel plezier en geniet er enorm van.
    Dikke kus Femke en Dennis

  • 15 September 2007 - 20:01

    Mirjam:

    Hallo popjes,
    Nou hier dan ook een berichtje van mij.
    Het is hier niet echt warm. Bij jullie wel dus zo te zien.
    De berg ziet er goed uit. Dus die engelse had gelijk op de boot.
    Ik zie nu ook dat Ab dus kinderen heeft!
    En MCLee's daughters!

    Mijn pleegbroer heb ik al tijden niet gezien. Dus misschien via deze weg kan ik weer in contact met hem komen.

    Nog even een nieuwtje uit NL. Ik hoorde vandaag dat Wendy en Xander weer samen zijn.

    Tot schrijfs/bels.
    Kussie

  • 16 September 2007 - 10:23

    Sebas:

    ok chris kijk of je deze weet.

    welke australische voetballer kmam in 1996 bij feyenoord voetballen, maar kwam nooi seriesu aan de bak..en is daarna via een achterdeur naar spanje vertrokken.

    groeten sebas

    p.s. gympie hebben we helaas overgeslagen, en zitten nu al de hele week in wurtulla bij een oom van me...helemaal te gek, en we zijn naar een footy match geweest

  • 16 September 2007 - 11:23

    Eric En Esther:

    he

    Weer erg mooie foto´s.
    En een mooie verhaal.
    Wij willen ook op vakantie!!!!

    kussie

  • 17 September 2007 - 07:14

    Jozias & Marian:

    Hej!!
    Weer supermooie foto's! Ik ga zo eens even in de atlas kijken waar jullie nou ongeveer zitten.
    Nou voor ons is het nog 5 1/2 week voor de uitgerekende datum, dus het zit er aan te komme!!
    groetjes,
    J&M

  • 17 September 2007 - 17:31

    Paul:

    ik heb van zeer betrouwbaare bron gehoord dat j aan het zoeken ben .maar waar eigelijk naar?? a.werk b.geld c.vent d.een leuke mail? dit is ook een quizje. graag hoor ik wat je gekozen hebt.hier is alles goed en met geertje ook.en voor cris het eerste heeft gewonen met 4;1 dus datis mooi toch????en nog heel veel plezier zo met ze twee'n.ik weet niet of er fouten in staan maar dat hoor ik wel van esther die zeg dat wel tegen me .en een dikke kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuus alleen voor jou hoor manon en geef cris maar een hand
    mis je die gekke praat van me al een beetje???nou ik jou wel hoor.

  • 17 September 2007 - 17:53

    Esther:

    Nou pa,

    De fouten vind ik op zich niet zo erg maar heb je weleens gehoord van een spatie tussen een verhaal.
    Dat leest wat lekkerder.
    Maar verder vond ik het weer een zeer mooi verhaal van je.

    De bruiloft van Sander zijn broer is inmiddels geweest en die was helemaal fantastisch er was een onwijs goede band die zelfs Essie met de voetjes van de grond kreeg haha.
    verder hier het gewone leven weer met vandaag heel veel regen bijna heel de dag al.
    Morgen moet ik weer tennissen de dames dubbel en vrijdag de mix allebei de 2e ronde ik laat wel weten hoe het is afgelopen.
    Hoe heeft Eric het trouwens gehad in Mexico?? Eric als je dit leest graag een reactie..........

    Nou schatjes weer een lang verhaal van mij.
    tot snel
    Xje

  • 17 September 2007 - 19:26

    Annette:

    Poging 4, het lukt me maar niet mijn bericht over te brengen, beetje jammer, misschien nu wel??
    Heb Mir al om advies gevraagd, maar die rijdt me alleen maar al toeterend bijna aan ;-)
    Het is al veel gezegd, maar wat waanzinnig wat jullie allemaal beleven! Fantastisch! En dat wij daar zo van kunnen mogen meegenieten, top!
    Donderdag jl. afscheidsfeestje voor Daniëlle gegeven, surprise. Is voor half jaar naar Aruba.
    Voor ik verder schrijf, eerst maar es kijken of 't lukt.
    Hele dikke knuf en kus X

  • 18 September 2007 - 06:19

    Cora Ton:

    Hello schatjes,
    Hebben jullie al gekeken naar de foto's van Meddy en Bobbie,echt heel leuk.Avonturen in de leeuwenkuil!Jullie zijn niet de enige die zulke spannende avonturen beleven!Chris ,je zei dat het wel 10 km lopen was om de "rots";alles op slippertjes?Bikkels!!!Het regent hier pijpenstelen.We hopen jullie snel weer te spreken.Dikke knuffel paps en mams en natuurlijk de groeten van Adje hij fluit al "hand in hand".Kussie kussie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 40277

Voorgaande reizen:

24 Juli 2007 - 26 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: