Wat een avontuur in Port Keats - Reisverslag uit Darwin, Australië van chrisenmanon - WaarBenJij.nu Wat een avontuur in Port Keats - Reisverslag uit Darwin, Australië van chrisenmanon - WaarBenJij.nu

Wat een avontuur in Port Keats

Door: Manon

02 November 2007 | Australië, Darwin

Hai kijkbuiskinderen,

Wat een avontuur zeg.. Door de baas gebracht naar een kleine startbaan op maandag middag 14.30 uur. Eerst moest Chris nog even de winkel in rennen om emmers te halen, want die was de baas vergeten mee te sturen (kan evt van pas komen).We stegen op in een jetje voor 8 personen, een uur vliegen over de bush bush en we kwamen ook terecht in de bush bush. We werden opgehaald door de baas van de bouw, al rijdend door het dorp leek het voor ons wel Afrika.. huizen als varkensstallen, spelende kinderen en de rest van de familie als standbeelden op de varanda geparkeerd. We hebben onze tassen afgegooid in 'the base camp' in onze containers met bedden en airco!!!
We zijn gaan rijden naar de huizen die we moesten schoonmaken, erg stoffig, best groot (3 kamer woning) en van de verhalen van de bouwvakkers zouden de huizen na een week bewonen door de Abbie's een varkenstal zijn..alles kapot en weinig frisse lucht.
We hadden de huizen gezien..de baas vroeg of we meteen wilde beginnen..uh nee (Ozzie stijl) ok, dan laat ik jullie de omgeving zien. Zo gezegd zo gedaan, met z'n alle in de troopy (landcruiser 4wd)en door de bush bush gereden naar het strand en een mooie uitkijk. Erg gezellig en mooi ritje.
Terug op het kamp werd de bbq opgewarmt en mochten we onze t-bone erop gooien...Woowie dachten en zeiden wij met z'n vieren tegelijk..wat een luxe!!! En iedere dag ontbijt: bacon and egg with toast, lunch: sandwiches, goulash , spagetti, diner: t-bone steak, pork, vegies, fries, lasagna end so on. Dus we hebben er flink van genoten!! 's avonds een filpmje in een kamer met airco!! Het was volop genieten!! Het werk was natuurlijk niks aan maar we hebben veel lol gehad, de laatste dag water en modder gevecht gehad met de baas...en chris en manon als kleine kinderen vinden dat altijd erg leutig!!
Ook een frustrerend puntje gehad natuurlijk, alle 5 de huizen schoongemaakt en de electriciens moesten nog een lichtje maken in de huizen, dus met de modder poten in onze schone huizen en wij zijn geen malle eppies dus schoonmaken daarna deden we niet meer...krijg allemaal maar de sch... Onze baas was daar volledig mee eens dus die is bijna op de vuist gegaan met de electricians hihi!!! En de familie die in een van de huizen kwam wonen, kwam ons bezoeken, onze baas vertelde later dat een kindje zich had ontspannen op de varanda!!
Omdat we in een aboriginal communitie waren zal ik daar ook iets over vertellen..uhm weinig goeds.. ze zitten de hele dag op de varanda, de kinderen gaan soms naar school die ook nieuw gebouwd is met een zwembad ernaast, alle huizen en auto's en een maandelijkse 'bijdrage' (ongeveer $7000 per maand), alle huizen zijn varkensstallen en als er iets kapot is dan wordt het vervangen of dus een nieuw huis gebouwd... Er zijn 2 gangs:evil warriors en judas priests, die gooien vaak wat speren naar elkaar of iemand wordt in chopjes gehakt. De politie moest het weekend voordat we aankwamen versterkt worden. Ons kamp werd 's avonds afgesloten en er werd ons sterk afgeraden om s' avond een kiekje te nemen in het dropje (2000 man, 17 mensen per huis).

Helaas geen
mooie verhalen dus..maar goed om te zien hoe de werkelijkheid is!!

We gaan morgen dat weekje Kakadu doen dus tot kiek..

Veel liefs Chris en Manon
O en Es ik moet me zeker ff excuseren voor mijn presentatie kunsten. Maarrr het was niet geheel mijn fout, want deze site kan maar 60 sec. opnemen en ik heb jullie eigenlijk door het hele huis rond geleid (3 minuten) vandaar dat ik nog door kletste, maar goed ik had me beter kunnen voorbereiden, daarvoor mijn excuses!!

• 02 November 2007 - 07:58

Arianne:

He hallo daar,
    ik zie dat alles helemaal goed gaat met jullie. Geweldige baan!!!!
    Met ons alles goed, dikke kus van de kids,
    xxxxxx

• 02 November 2007 - 08:01

Arianne:

o ja, Mirjam....kwam volgens mij met koorts naar de verjaardag van megan...of was het nou een kater??????????

• 02 November 2007 - 08:28

Ron En Renate:

Fijn dat jullie het goed/leuk hebben daar!
    Suc-7 verder!

• 02 November 2007 - 12:26

Cora Ton:

mamsje was ietsje serveus,héél fijn dat jullie weer even op de plaats zijn.Het ziet er wel allemaal heel spannend uit ,wie maakt het mee!dikke kus.pa en ma

• 02 November 2007 - 13:39

Ada&Henk:

Hallo Manon en Chris,
    Zo zie je maar dat in zo'n groot land er ook veel verschillen zijn.
    Begrijp ik het goed dat ze zonder iets te doen(behalve dan het uitwonen van de huizen)een maandelijkse bijdrage krijgen van 7000 dollar?
    Dat is niet slecht, daar zouden wij ook wel van rond kunnen komen.
    Fijn weer wat van jullie vernomen te hebben, geniet van je volgende reis en tot horens.
    Liefs Ma en Pa

• 02 November 2007 - 16:48

Mir:

Dus de tocht overleefd!
    Het was dus AB wat daar ruikt, hahaha.
    En een beetje ontspannen op de stoep dat moet kunnen.
    Wilde ik nog steeds vragen aan Manon: Hoe zijn de onderbroeken???
    Maandag ga ik heerlijk op kamp ook in het bos. Alleen de temperatuur wil niet zo meewerken, beetje jammer!

Kussie

• 02 November 2007 - 16:49

Mir:

O'ja en het was koorts, hihi

• 02 November 2007 - 21:06

Rick:

Great trip manon, en chris ook ja.
    Misschien kun je in 2010 wel een jaartje kroketten verkopen voor me in shanghai op de expo . Ook van dat mooie werk met leuke voordeeltjes!! Spreek je !!

• 03 November 2007 - 10:53

Sander En Esther:

Excuses geaccepteerd hoor.
    Fijn om te horen dat het niet aan jou presentatie-kunsten lag maar gewoon aan de camera.......... GELUKKIG!!!!!!!!
    Echt weer wat voor jullie he dit nieuwe avontuur, zeer benieuwd naar jullie volgende.
    Hier weinig avontuur in Lansingerland.
    O ja , toch wel binnenkort is er bij de PLUS de trekking voor de auto, de Matiz..
    Heel spannend dus ik deel jullie gevoel over avonturen hahaha!!!!!!!!
    Nee hier echt heel weinig soeps.

Ga maar eens schoonmaken ook leuk????

X van ons

• 03 November 2007 - 20:08

Familie Versteeg:

Hoi chris & manon,
    We wilden even laten weten dat ons meisje is geboren, afgelopen maandag!!
    Alles gaat goed en we zijn zó ontzettend blij en gelukkig ermee!! Niet te geloven.
    Goed om te lezen dat jullie nog steeds veel lol hebben samen!!
    groetjes,
    Joost, Marian & Aniek

• 04 November 2007 - 16:09

Hans :

Chrissie, probeer je op mij te lijken kale kets en een buikje? ;-)) Kakadu is gaaf, veel krokkies: Salties & Freshies! Is het al vochtig aan het worden in Darwin...40 gr en 90% luchtvochtigheid is heel normaal in December / Januari. Veel plezier nog!

• 04 November 2007 - 22:27

Annette:

Blijf aub uit de buurt van die rare mensen, wij zien jullie graag heelhuids terug, zonder speer littekens o.i.d! Houd jullie hoofd cool!
    Wel weer hele belevenis, pff...!Jullie maken wat mee....!
    Vorige week feestavond BVCB 60 jr met Crazy Piano's en Ollie en Bollie gehad, voor al geregeld door Patrick! Toppie!!! We hebben ruim 500 gasten gehad en van wat ik gehoord heb allemaal heel erg positief over deze avond! Het kan dus wel bij BVCB!
    Uuuhh, beetje jammer dat jullie er niet bij waren....!!!Volgende feest beter toch?!
    Enjoy!!!
    Liefs, Annette

• 05 November 2007 - 09:31

Janneke:

Hahahaha,

Leuk weekje bush bush dus! Jammer dat het met het speer werpen niets is geworden. Veel plezier in Kakadu!

Groetjes Janneke

• 06 November 2007 - 04:33

Thies En Lins:

Dag lieve luitjes. We zijn blij dat jullie weer heelhuids 'thuis' zijn. We zijn echt benieuwd hoe het was! Wij zijn inmiddels beland in Exmouth. Super mooi hier! De mooiste stranden die we ooit hebben gezien. Thijs werkt in de bediening van een chique restaurant. We blijven hier effies hangen omdat het anders te koud wordt down south en dan kunnen we eerder weer met jullie meeten!
    Heb trouwens een te gekke verjaardag gehad, en nog super bedankt voor jullie kaart. Echt een verrassing!
    Veilige en goeie reis. En c u soon.

Liefs Lins en Thieske.