Lieve kijkbuis kinderen..DAAR ZIJN WE WEER - Reisverslag uit Darwin, Australië van chrisenmanon - WaarBenJij.nu Lieve kijkbuis kinderen..DAAR ZIJN WE WEER - Reisverslag uit Darwin, Australië van chrisenmanon - WaarBenJij.nu

Lieve kijkbuis kinderen..DAAR ZIJN WE WEER

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg

30 September 2007 | Australië, Darwin

G'day mates.

Hier vanuit het zonnige, hete, zweterige Darwin de groeten.
We zijn nu twee weken in Darwin..we hebben een week vakantie gehad en ook werk gezocht..We zijn met onze cv's langs uitzendbureaus en hotels gegaan. We werden niet teruggebeld..dus via onze camping backpacker genoten die ook allemaal werken, hebben we een baantje gevonden. Werken in een Nursery. We zijn er naartoe gereden ons cv ingeleverd en wat papieren ingevuld (wat we trouwens een hele dag hebben gedaan tijdens het solliciteren papieren papieren en nog eens papieren invullen. We zijn de volgende dag teruggebeld en we moesten om 15.00 uur terugkomen. We hebben met de baas gesproken Dhr. A.H. een duitser. We konden 's maandags beginnen. Joepie dachten we we hebben werk!! Maandag morgen na een uur wilden we al weglopen. We hebben de hele dag in de hitte plantje gewied en blaadjes geknipt en geveegd. De volgende dag hadden we spierpijn op plekken waar we allang (met onze goede banen thuis) geen (spier) pijn hebben gehad. Maar goed, de week werd voor Manon wel wat beter die was gepromoveerd, ze mocht vooraan bij de winkel werken om plantjes te stickeren en een mooi plek geven voor de verkoop, goh wat had ik het naar m'n zin totdat dat gebeurt was en weer in de hitte mocht gaan wieden. Chris was nog steeds niet gelukkig, hij mocht verder met wieden en poten, en als toetje mocht hij om twee uur beginnen met hooi op de kar gooien terwijl onze lieve duitse baas flink doorreed met de wagen dus nog aardig doorrennen ook. Vrijdag hebben we besloten dat we ziek waren en zijn we snel gaan zoeken naar een andere baan. Die hebben ook gevonden, morgen starten we als schoonmakers is huizen en bedrijven iets beter dus.
Ja jullie denken nu allemaal, vooral mijn familie en de wat oudere onder ons... Ja jongens dat is nou werken..zweten moet je voor je geld.. en een beetje pijn ach dat is niks.. Maar wij hebben besloten deze gedachtes opzij te zetten en lekker weg te gaan bij deze duitse baas. O en waar Chris werkte (aan de andere kant van het bedrijf) was een nederlander de voorman..heel gek allemaal.
Veel klagen doe we nu he...mmm dat kan eigenlijk niet want we zitten wel in Australie, maar goed niet altijd alles kan meezitten.

Maar we hebben een super gezellige groep waar we mee samen leven op de camping,veel duitsers, een deen en een paar nederlanders..
We gaan als we vrij zijn vissen of bowlen hihi ben ik dol op. We gaan ook naar de Mindil market op donderdag of zondag..lekker eten en leuke didgeridoo players..heel goed en gezellig.
Gister heeft Chris met z'n handlijntje een pufvis gevangen. die blaas zichzelf op als hij uit het water is heel grappig..en Chris en rexhunt gekeken dus kon hem al en wist hem netjes vrij te laten. Hij is nu weer vissen en hopelijk vangt hij een grote Baramundi die we vanavond op de bbq kunnen gooien. Wel gaaf hoor hier vissen, in nederlands heeft Chris een grote karper gevangen (volgens heet die zo) bij pa en ma op de brug maar die zie je hier niet hoor de anderen hebben al zaagvissen, haaien katvissen gevangen dat is wel gaaf van hier vissen..maar ik blijf het zielig vinden. Maar goed een lekker visje op z'n tijd is ook niet verkeerd.

Dhr P. wij hebben helaas geen 1 antwoord op uw quiz maar 3 A B en D. Dus leuke mailtjes verwachten we nog wel hihi.

En willen jullie allemaal anoniem blijven zulke gekke dingen schrijven jullie toch niet.. G E C en P.

Ik heb eigenlijk geen quiz vraag meer. dus die volgen later in de verhalen wel weer.

Ja ik denk dat dit het wel was voor deze keer. Wij zijn altijd in voor verzoeknummers.

Liefs uit OZ.

  • 30 September 2007 - 06:03

    C:

    Goedemorgen, wat leuk om op de zondagochtend een nieuw verhaal te lezen uit de avonturenserie van Chris en Manon.
    Ik dacht dat jullie bikkels waren maar dat valt weer een beetje tegen ;-).
    Aan de andere kant allebei de jongste thuis , dat zegt al genoeg.

    Hopelijk hebben jullie het bij Beerco beter naar jullie zin.

    Ik zie je op msn ga snel online.

    Kus


  • 30 September 2007 - 06:07

    C:

    Oke dan niet.

  • 30 September 2007 - 06:26

    B:

    xxx yrawwwwww n vffkkkkkkkkkkkkkkkkkkk bb k zxxxq xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxsxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 30 September 2007 - 06:27

    M:

    sawgggkuidjjjjjgfc kkkkxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 30 September 2007 - 07:01

    Arline En Co:

    Ri ra rakkers, hier de grote plasgeiterbreier...Valt me een beetje van jullie tegen dat sportieve jongelui als jullie niet tegen een beetje werken in de hitte kunnen. Ik dacht, met dit tempo kan Chris nog mee doen aan de olympische spelen hordelopen..Maar goed het moet wel leuk blijven. En ach ja werken voor een duitser na 1972, dat doen we zeker niet....eerst je fiets terug vragen..Nee hoor geintje (voor alle duitsers die meelezen. Ich bin ein Berliner) Nou lekker genieten, en vooral mooie foto's blijven sturen...;-) groetjesvan Ome Willem

  • 30 September 2007 - 09:47

    E:

    Ja we blijven anoniem he......

    Toffe foto's weer tja daar is een goudvis niks bij..

    Hier weinig nieuws M. en ik vrijdag ff naar ikea geweest jammer dat jullie niks nodig hadden, had het met alle liefde even langs gebracht maar goed.
    Wel 2 repen van die Daim chocola gekocht waarvan we er 's avonds bijna (en vooral ik) een helemaal op hebben gegeten 's avonds vrij misselijk geweest tja....
    O ja Manon ik ben een trouwe lezer en schrijver op deze site dus ik vin dat er best wat meer af mag dan de groetjes en M krijgt wel een kus. Ben een beetje teleurgesteld in je hoor...

    Nou hier gaat het allemaal zo zijn gangetje ben lekker net als jullie aan de schoonmaak dus ik weet hoe jullie je voelen.

    Nou liefjes ik ga zo maar eens een lekker eitje koken en ff ontbijten.
    Heel veel dikke kusjes van ons. (ja ik geef ze wel hoor)
    S en E

  • 30 September 2007 - 09:59

    Cora En Ton:

    Vissen bij pa en ma???????Wie haalt daar die catfish uit het water??Daar willen we bewijs materiaal van!Wij herinneren ons alleen PANIEK en een gebroken net !!Nou kinders veel plezier weer .Dikke kus paps en mams.


  • 30 September 2007 - 10:24

    Henk En Ada:

    Zondagmorgen net als alle dagen vroeg de computer aan.
    Fijn goed bericht te hebben gekregen en weer enkele foto's.
    Zo'n opgeblazen vis heb ik nog nooit gevangen, de vissen hier hebben wat minder praatjes.
    Nog bedankt voor je telefoontje, en succes morgen op jullie nieuwe werk plek.
    Liefs Ma en Pa

  • 30 September 2007 - 10:54

    Eric En Esther:

    Hallo

    zo te zien kun je nog wel wat oefening gebriuken bij het vissen!
    Hebben ze daar wel een schepnet?

    En manon heb je je eigen bowling schoenen mee genomen?Want dan kun je natuurlijk veel beter bowlen.Je hebt toch wel gewonnen van chris he.hihi.

    kus

  • 30 September 2007 - 12:28

    M:

    nou de vissen zien er goed uit. Beter dan die in B'hoek. durf je ze wel van het haakje af te halen hahaha.

    Wij gaan vandaag gezellig met de fam bij oma eten. Lekker mosselen, mmmmmmhh.
    Ja, daar ben ik natuurlijk gek op!!
    Zal me fototoestel meenemen en dan kunnen jullie zien hoe ik er van geniet.

    Dikke kus en we bellen

  • 30 September 2007 - 12:49

    M:

    ps.
    e. ik heb nog steeds dat stuk chocolade in mijn koelkast leggen. Weet niet hoever jij al bent?
    En ik heb eindelijk een lamp gekocht!!!!

    kussie

  • 30 September 2007 - 14:35

    Hap Hap:

    G'day there!
    Luie honden, werken met die luie reten van jullie...Beetje pijn na een dagje arbeiten. Mietjes.
    Mare Alles goed? Behalve de spierpijn dan.
    Hier in Bournemouth alles erg relax. Tamar weer begonnen met der studie, en ik nog fijn aan het blij zijn.
    Nou de groeten daar. En de volgende keer een goede warming up doen voordat je aan het werk gaat.
    x De bekendste koekhapper van NL

  • 30 September 2007 - 17:55

    Rick:

    Leuke nieuwe baan. Beerco toevallig?

    Groetjes

  • 30 September 2007 - 20:03

    Annette:

    Hey there, ´t zit toch in de family! Op DOTO-kamp hebben we altijd Mirjam van Beercoo!!!!!
    En weet je....'t komt goed, ze gaat nog steeds mee dusss......!!!
    Liefs X

  • 01 Oktober 2007 - 13:45

    Luyt:

    hey hey,

    tijdje geleden alweer dat ik iets van me heb laten horen.. sorry daarvoor ben namelijk ook druk bezig voor een lekkere eetplek op maandagavond... Hoor ook niks van mijn zus. :-( Vanavond heb ik dan toevallig wel een plek gevonden om te eten maar zoek eigenlijk wel een vaste plek... Zie dat het bij jullie allemaal heerlijk verloopt. Toch een kat(vis) als huisdier???? Heb er op dit moment eentje over thuis. Feyenoord heeft van het weekend weer zichzelf herpakt netjes met 2-0 gewonnen van heerenveen. Helaas hebben de topteams van bvcb het 5e en 6e een nederlaag te verwerken gehad respectievelijk 2-4 en 5-1 het 2e wel netjes gewonnen met 2-0 en het 1e gelijkgespeeld tegen de nummer laatst met 2-2.

    veel plezier daar en je hoort wel weer van me

    xxxxxxjes luyt

  • 01 Oktober 2007 - 14:57

    E:

    Hoi M.

    Die hele reep van mij is inmiddels een kwart reep geworden mede dankzij S.P te B

  • 03 Oktober 2007 - 15:21

    Cora:

    Meddy belde of ik op de site wilde kijken want "chris had een kaal hoofd ,en ook een héle dikke buik!En tante Ria mailde me hoe het schoonmaken bevalt.Daar zijn wij ook héél nieuwsgierig naar!Jullie krijgen de groeten van oma Stolk.Ik heb foto's van de sportdag van Medje gemaild,Bob doet ook mee ,maar dat zul je wel op de foto's zien.Nou de groeten saampjes en tot sinas.

  • 03 Oktober 2007 - 15:25

    M:

    Ha eindelijk bericht van mijn broer!!!
    Ben ook nog aan het zoeken.

    En Chris wat zie je er goed uit. Heerlijk hoor lekker kort.
    Beerco is niets mis mee. Je broek op rollen, bleek onder de arm en schoonmaken maar. hahahaha
    Kus

  • 03 Oktober 2007 - 17:13

    P En G:

    Chris het staat je goed z'n kale kop,
    Wordt je nu 'n poosje monnik of haal je nu je inspiratie uit je werk.
    Nu kunnen jullie zien dat alles niet zomaar aan komt waaien.
    Afgelopen vrijdag hebben we heerlijk gegeten met z'n vieren,was weer gezellig.
    Tot de volgende keer. dikke kus.

  • 03 Oktober 2007 - 20:06

    Cora:

    Ja,nog even een kleine reactie op bovenstaand bericht,het eten was heerlijk vooral ook omdat we het aangeboden kregen!Maar de avond kon niet meer stuk toen Paul aan de winnende hand was met sequence!!!!!!groetjes

  • 04 Oktober 2007 - 18:37

    P En E:

    Ja C. ik moet van P zeggen wat een trut joh HAHAHA!!!!!!!!
    En ook moet ik zeggen dat jullie samen waren hoor.
    We zitten lekker aan een bakkie thee en de kachel staat aan, bij jullie denk ook niet.
    Hier verder weinig nieuws.
    We schrijven wel weer als we wel iets zinnigs hebben te melden ok??
    Tot snel dan denk..
    Xjes P en E

  • 06 Oktober 2007 - 08:34

    M:

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    meddy

  • 06 Oktober 2007 - 15:23

    Ada & Henk:

    Hallo daar, alles goed met jullie ?
    Hier is alles OK
    Net terug van de wedstrijd tegen Schelluinen prachtig voetbal weer en een redelijke wedstrijd.
    Uitslag 0-0.
    We hebben wel wat tekort gekregen,maar ja we hebben er weer een punt bij.
    Groetjes en tot horens maar weer.
    Liefs Ma en Pa.

  • 06 Oktober 2007 - 16:01

    M:

    was leuk aan de telefoon!
    Moeten we vaker doen. Heb de cd op mijn computer gezet. Geen dank hahahahi.

    Vanavond bij Annie en Andre wat drinken.
    Kus

  • 06 Oktober 2007 - 17:15

    G:

    (om maar eens mee te doen met trend...)

    Het is leuk om te zien dat alles goed gaat met jullie. Maar het deed me nog meer plezier toen ik las dat chris zijn ouwe baan weer eens op heeft gepakt. Ik wist het meteen. Toen ik je zo bezig zag bij mijn broer dacht ik gelijk, die jongen heeft groene vingers.
    Maar helaas was het maar voor korte tijd begrijp ik uit je verslag.
    Trouwens ik weet niet of jullie mijn mailtje nog ontvangen hebben. Dus wanneer dit niet zo is, laat het me even weten.
    Voor de rest gaat het uiteraard goed zowel met mij als met jullie (ouwe) huis. de muren zijn nog wit... en de vloer nog steeds licht bruin / oranje.
    Ik hoor het wel,

    gegroet Gido

  • 08 Oktober 2007 - 17:16

    Essie:

    Manon gaat het alweer een beetje beter met je of zit je nog steeds in de lappenmand. Laat Chris je maar goed verzorgen.
    Hier alles OK!!!!!!!!!!!
    Geennieuws hopelijk meer nieuws van jullie kant.

    Xje

  • 11 Oktober 2007 - 20:29

    P:

    hoi hoe is het daar??leuk he zo'"n vraag als je het antwoord zelf al weet. maar je moet tog ergens mee beginnen. anders is het toch niet leuk om te zeggen dat we weer op vacantie gaan met c.en t.en G mag ook mee hoor we gaan een paar daagjes naar griekenland naar het eiland met de mooie naam zakkielos wel heel toepasselyk voor ons maar dat weet je wel .we zijn net terug van een paar daagjes otterlo bij me zus en zwager Cees.die heb zo n leuk huis daar .echt heel mooi .voor de rest alles kits achter de rits kusjes van ons alle bij
    P en G
    morgen moet ik gewoon werken hooooooooor

  • 13 Oktober 2007 - 08:19

    Bobbie:

    Hallo Manon en Chris,
    Ik heb vannacht bij oma en opa geslapen,Meddy was bij Noa en toen mocht ik hier slapen .Midden in de nacht ben ik lekker bij oma in bed gekropen en opa is toen maar ergens anders gaan liggen!!!!Ik wilde mijn haar precies als Mirjam,en dat heeft oma toen gedaan.ddddddddagxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.

  • 13 Oktober 2007 - 08:23

    Weer Een Keer Bobje:

    ryyyuuuoooooooioppaaasssssssssssssssssddd
    (chris en manon zijn lief )cbknjmeygrr43wzxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxuhhhhbvbcvvvcxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 14 Oktober 2007 - 04:23

    De Buren:

    Dag lieve neighbours. Wij zijn echt helemaal klaar met dat poesten! Lekker op weg naar de westkust, beetje vissen, relaxen, lezen, je kent het wel...
    Maarre, werkse nog. Hoop dat er niet al teveel poep in de plees zit.
    Was super gezellig naast jullie.
    We'll meet again!
    Liefs van Lins en Thies.

  • 14 Oktober 2007 - 14:08

    M:

    Gisteren een feestje van Nel gehad.
    Ja, die oude doos is 50 geworden.
    Het is hier weer mooi weer en zat net lekker in de tuin te genieten.

    Niet veel veranderd na gisteren, alleen mijn haar kleur.
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 40274

Voorgaande reizen:

24 Juli 2007 - 26 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: